3 vragen aan de Purchase Manager

Terug naar overzicht

3 vragen aan Joeri van den Broek,
Purchase Manager bij Hotel Okura Amsterdam

13 juni 2023 – Elke maand stellen we graag een van onze waardevolle medewerkers aan u voor. Dit keer Joeri van den Broek, Purchase Manager bij Hotel Okura Amsterdam. “Aangenaam kennis te maken! Ik sta graag stil bij de drie vragen van deze maand, dus als u er klaar voor bent, lees dan mee en leer onze afdeling een beetje beter kennen!”

Wat maakt jouw dag als Purchase Manager?

Op de Purchase-afdeling supporten we de vele afdelingen van dit prachtige hotel op het gebied van inkopen en administratie. Daar komt meer bij kijken dan men in eerste opzicht denkt. En dat is precies wat mijn baan zo fantastisch maakt. We hebben dagelijks contact met leveranciers met de mooiste en meest unieke producten. Of het nu gaat om het inkopen, ontvangen of doorzetten van deze producten naar de afdelingen, we doen dit met de grootst mogelijke zorg. Om dit in goede banen te leiden hebben wij een eigen centrale opslag. Ook beschikken wij over een gekoelde wijnopslag waar menig sommelier zijn geluk niet bij op kan. Ik sta zij aan zij met het team voor de dagelijkse werkzaamheden en draag ik zorg voor een vloeiend draaiende operatie. Het brengt mij veel plezier om als collectief te slagen. Dat maakt dan ook een dag voor mij als Purchase Manager.

Wat was voor jou afgelopen maand het toonvoorbeeld van Japanse gastvrijheid, omotenashi?

Binnen onze afdeling hebben wij te maken met verschillende partijen. Onze ‘gasten’ zijn collega’s, een grote verscheidenheid aan leveranciers en daarnaast de personen die hier daadwerkelijk de goederen komen leveren. Wij behandelen eenieder met respect, waarbij wij gastvrijheid in haar volledigheid uitdragen. Dit vertaalt zich in de kleinste details, waarbij je merkt dat er echt een samenwerking ontstaat en je gezamenlijk naar oplossingen zoekt waar nodig.

Zo waren onlangs de heren van onze drankleverancier hier met meer dan 20 rolcontainers aan water en drank. Dit alles buiten onze officiële leverdagen. Door samen te werken kon er snel en effectief gehandeld worden. Als verrassing lagen er twee broodjes frikandel klaar op het dashboard toen zij weer op pad gingen!

Waarom ben je een fanatiek deelnemer aan de Homewalk? En wat doet dit met teamspirit?

Homewalk van Ronald McDonald Kinderfonds is een prachtig evenement waarbij vele mensen samen een nobel doel nastreven. Namelijk het dicht bij elkaar brengen van gezinnen met een ziek kind in de Ronald McDonald huizen, huiskamers en vakantiehuizen.

We doen mee met de 24-uursloop en hebben een aantal leuke acties ondernomen om geld in te zamelen. Zo hebben wij loten verkocht tijdens onze jaarlijkse staff party en zetten teamleden hun individuele talenten. Wij kijken als collectief enorm uit naar de 24-uursloop eind deze maand en gaan ongetwijfeld een prachtig bedrag bij elkaar verzamelen met zijn allen!